پویایی رشد و انتظارات

[ad_1]

کنفرانس مرکزی نشست دوازدهم ، قطعنامه June 10 را در 3 ژوئن 2017 در مورد توسعه اقتصاد خصوصی (KTTN) صادر کرد تا به یک نیروی محرکه مهم اقتصاد بازار سوسیالیست تبدیل شود. این اولین بار است که این حزب اقتصاد دولتی ، اقتصاد جمعی را همراه با اقتصاد خصوصی به عنوان هسته اصلی ساخت یک اقتصاد مستقل و خودمختار تعریف می کند. توسعه بخش خصوصی نیروی محرکه مهمی در اقتصاد بازار سوسیالیست است. نظرات قطعنامه بسیار جدید ، بسیار قوی و ابتکاری است ، حزب مصمم است همه موانع ، همه تعصبات را برطرف کند و همه شرایط را برای رشد سالم و برابر بخش خصوصی ایجاد کند. بخش خصوصی داخلی حدود 43٪ از تولید ناخالص داخلی ، 30٪ از درآمد بودجه دولت را ایجاد می کند. بخش خصوصی همچنین حدود 85٪ نیروی کار ملی را به خود جذب می کند. در حال حاضر 29 شرکت ویتنامی در بازار سهام با سرمایه بازار بیش از 1 میلیارد دلار مانند Vingroup ، Sungroup ، Masan ، Vietjet ، Techcombank ، Mobile World ، Novaland ، Hoa Phat … در بخش املاک و مستغلات ، مقیاس و درآمد Sungroup و Vingroup حتی از چندین برابر شرکت های مسکن وزارت ساخت و سازه یا شرکت توسعه شهری هانوی نیز بیشتر است. در صنعت خودروسازی ، VEAM یا VINAMOTOR بسیاری از پروژه های توسعه خودرو را به اتمام رسانده اند. اما در نهایت موفقیت 3 شرکت خصوصی Thaco ، Hyundai Thanh Cong و VinFast حاصل شد. ویتنام همچنین اولین میلیاردرها را به دلار آمریکا از جمله: آقای Pham Nat Wuong (Vingroup) ، خانم Nguyen Thi Phuong Tao (Vietjet) ، آقای Tran Ba ​​Duong (Taco) ، آقای Nguyen Dang Quang (Masan) داشت. . علاوه بر نقش نقش محرکه رشد است ، بخش خصوصی با مشارکت عمیق تر در اکثر بخش های اقتصاد ، از تولید گرفته تا گردشگری ، خدمات و هواپیمایی ، خود را تثبیت کرده است … تغییر در نهادها و سیاست ها دستاوردهایی در توسعه بخش خصوصی در ویتنام ایجاد کرده اند. نقطه عطف در سال 2017 زمانی بود که دولت شورای تحقیق و توسعه بخش خصوصی (بخش چهارم) را تأسیس کرد ، اعضای آن عمدتا از تجار معروف در بسیاری از مناطق هستند. از منطقه جو نیز بسیار پر جنب و جوش است. در بسیاری از استان ها و شهرها ، توسعه شرکت های خصوصی با برنامه های عملیاتی بسیاری توسط رهبران محلی تصویب می شود. بسیاری از مراکز خدمات اداری عمومی ، خدمات یک مرحله ای ، متولد شدند. شرایط طولانی مدت ، رویه های تجاری و سرمایه گذاری ها حذف شده است. جلساتی مانند “کافه تجارت”؛ برنامه ابتکاری نوآورانه سیاست های بازنشستگی را صادر کنید … که به صورت روزانه انجام می شود …
ویتتجت موقعیت خود را در بازارهای هوایی داخلی و خارجی تثبیت کرده است. عکس: آنه Duong

توسعه اقتصاد دولتی در شرایط جدیدبه طور کلی ، از زمان ابلاغ قطعنامه-10-NQ / TU در کنفرانس مرکزی 5 (جلسه XII) ، دولت و وزارتخانه ها و سازمان ها برای دستیابی به هدف دستیابی به موفقیت مداخله کرده اند. تخریب کامل برای بخش خصوصی. علاوه بر نتایج بدست آمده ، توسعه بخش خصوصی هنوز دشواریها و چالشهای زیادی دارد ، یعنی: سهم بخش خصوصی در رشد اقتصادی با پتانسیل و انتظارات آن متناسب نیست. سهم بخش خصوصی از تولید ناخالص داخلی طی 10 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. هدف از تأمین حدود 50-60٪ از تولید ناخالص داخلی تا سال 2020 با چالش های زیادی روبرو است. اندازه متوسط ​​واحدهای بخش خصوصی محلی هنوز کوچک است ، عمدتاً اقتصادهای منفرد ، تا 30٪ از تولید ناخالص داخلی (یعنی بیشتر بخش خصوصی ویتنام هنوز یک خانوار است ، 97٪ شرکت های خصوصی ویتنام SME هستند). بهره وری کار اجتماعی بخش خصوصی کمتر از سطح متوسط ​​اقتصاد است. توان مالی ، سطح فناوری و کارایی تجاری بخش خصوصی زیاد نیست. کیفیت و رقابت محصول استثنایی نیستند. امکان پیوستن به زنجیره های ارزش منطقه ای و جهانی و شبکه های تولید هنوز محدود است ، عمدتا در مراحل با ارزش افزوده پایین متمرکز شده است ، که به ضرر ما خواهد بود ، زیرا اقتصاد خانوار هیچ ثبت نام تجاری ، ثبت نام علامت تجاری ندارد و این رقابت با محصولات خارجی که کشور ما را سیل می کند دشوار است. در CM 4.0 فناوری های ما عقب هستند ، بهره وری نیروی کار هنوز بسیار پایین است ، اگر ما از علم و فناوری در عمل استفاده کنیم ، این می تواند پیشرفت های بزرگی ایجاد کند. سیزدهمین ویتنام جنوبی ، در پیش نویس سند آمده است که تا سال 2030 ویتنام به کشوری با درآمد متوسط ​​تبدیل می شود – 5 سال زودتر از آرمان های ویتنام 2035 و 2045 به کشوری پیشرفته تبدیل می شود. در این توسعه ، بنگاههای اقتصادی ویتنام ، به ویژه شرکتهای خصوصی ، فرصت و مسئولیت ارتقا the نیروی محرکه اقتصاد را دارند و در اجرای تغییرات فوق سهیم هستند. برخی از اهداف همچنان برای توسعه بخش اقتصادی در کشور ما در زمان آینده تعیین می شود ، مانند: هدف داشتن حداقل 1.5 میلیون شرکت تا سال 2025 و حدود 2 میلیون شرکت که تا سال 2030 به طور موثر کار خواهند کرد. نرخ رشد بخش خصوصی بالاتر از نرخ رشد کلی اقتصاد است. سهم بخش خصوصی در سال 2025 به حدود 55٪ از تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. 60 – 65٪ از تولید ناخالص داخلی در 2030 و 65-70٪ از تولید ناخالص داخلی در 2040. در دوره 2021 – 2030 ، شرکتهای خصوصی دارای نرخ رشد متوسط ​​6-8٪ هستند. متوسط ​​رشد درآمد کارمندان حدود 25-30٪ و متوسط ​​نرخ کمک به بودجه دولت حدود 25٪ در سال است. برای پیشبرد بیشتر توسعه بخش خصوصی ، این شرط باید توسط هر دو طرف تأمین شود. برای عملکرد دستگاهها مطابق با قوانین اقتصاد بازار ، تغییرات شدیدتری از طرف دولت لازم است. اصلاحات نهادی برای اطمینان از سازگاری ، خاصیت و شفافیت ، به ویژه بهبود چارچوب قانونی ، سیاست ها و اسناد اجرایی ، باید بیشتر تقویت شوند. بسیار عملی و آسان برای اجرا. اجرای موثر مفاد قانون حمایت از SME. برای اطمینان از حفظ اطمینان و افزایش سرمایه گذاری پایدار تجاری ، رویه های اداری ، شرایط سرمایه گذاری تجاری را به حداقل برسانید. تشویق به کارآفرینی ، خلاقیت. تدوین چارچوب نهادی آزمایشی برای مدل تجاری جدید. مشاغل را به استفاده از علم و فناوری تشویق کنید تا از مزایای صنعت 4.0 بهره مند شوند. علاوه بر این ، اهمیت دادن به توسعه خدمات مشاوره ای ، اطلاعات و پیش بینی بازار و پشتیبانی تجاری مهم است. به حداقل رساندن بارهای سازمانی ، مالی و اعتباری بخش تجاری برای سرمایه گذاری برای گسترش بازار داخلی و کمک به شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور … از نظر تجاری باید در تیمی از تجار با فضیلت ، استعداد ، هوش و شجاعت ، به ویژه با اراده و تمایل به ثروتمند شدن عادلانه ، دائماً در حال نوآوری. بهبود بهره وری و رقابت پذیری نیروی کار. علاوه بر هدف سود ، لازم است مسئولیت اجتماعی آنها ، حفاظت از محیط زیست ، امنیت اجتماعی ، پرداخت مالیات …



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *