نرخ تعدیل بودجه را افزایش دهید


نخست وزیر تأکید کرد که تمایل شهر هوشی مین برای افزایش سطح تنظیم بودجه منطقی است. مسئله این است که محاسبه افزایش باید به اندازه کافی استدلال قانع کننده داشته باشد. در همان زمان ، نخست وزیر از شهر هوشی مین خواست که ارزیابی قطعنامه 54/2017 / QH14 شورای ملی را ارزیابی کند ، نتایج بدست آمده ، کاستی ها ، محدودیت ها و دلایل را روشن کند و بر این اساس مثبت باشد. تصمیمات ، سازوکارها و سیاست های تولید درآمد برای بودجه شهر.

منطقی است ، اما بحث باید قانع کننده باشدبلافاصله باید گفت که چگونه هوشی مین حق افزایش سطح تعدیل بودجه حفظ شده برای دوره 2022 – 2025 را در صلاحیت پانزدهمین شورای ملی دارد ، اما برای شهر هوشی مین مطلوب است که نخست وزیر اختیارات پیشنهاد این شهر براساس گزارش پیشنهادی وزارت دارایی به شورای ملی گزارش خواهد شد. با این حال ، مهم است که هوشی مین چگونه متقاعد کننده پیشنهاد خود را قبل از شورای ملی توضیح داده و از آن دفاع می کند. همانطور که هوشی مین پیشنهاد می کند آن را از 18 درصد به 23 درصد افزایش دهد که 5 درصد افزایش دارد ، اما تعداد آنها در حال افزایش است ، باید قطعنامه شورای ملی باشد. پیشنهاد افزایش سطح تنظیم بودجه برای شهر هوشی مین مین از 18 به 23 درصد برای درآمد نظارتی بین بودجه مرکزی و بودجه محلی برای دوره 2022-2025 ، استدلال هایی را برای اثبات ضرورت و منطقی بودن پیشنهاد ارائه داد . این پروژه می گوید: “شهر هوشی مین به ازای هر 1 دونگ بودجه صرف شده برای ایجاد 5 دونگ درآمد ، با 5 دونگ درآمد ، دولت مرکزی 4 دانگ و این شهر 1 دونگ دارد.” به گفته دکتر نگوین هوانگ Ngan مدیر انستیتوی تحقیقات توسعه شهر هوشی مین ، این استدلال بر اساس درآمد و بودجه بودجه مربوط به 20 سال گذشته است ، به عنوان مثال در سال 2015 هزینه بودجه 55 000 میلیارد VND بود – درآمد بودجه 273 میلیارد VND یا در 2020 حدود 70،000 میلیارد VND هزینه می کند – بیش از 372،000 میلیارد VND جمع آوری کنید. یعنی درآمد بودجه حدود 5 برابر هزینه بودجه است. دکتر نگوین هوانگ نگان با مقایسه کل هزینه های بودجه با درآمد کل بودجه سالانه گفت که در سرمایه گذاری های مالی به ازای هر 1 دونگ هزینه بودجه ، شهر هوشی مین 5 دانگ برنده می شود. با این حال ، تئوری و عملکرد سرمایه گذاری مالی تصور نمی کند که هزینه های بودجه هزینه های سرمایه گذاری مالی است. سرمایه گذاری های مالی عبارتند از سرمایه گذاری در اوراق بهادار ، سرمایه گذاری به ارز خارجی و انواع دیگر سرمایه گذاری های غیرمستقیم به منظور سود جویی و صرف نکردن بودجه برای مدیریت اداری ، برای تأمین امنیت و رفاه ملی. اجتماعی … چه چیزی را می توانید سرمایه گذاری مالی بنامید. فقط هزینه های بودجه برای سرمایه گذاری های توسعه (کارآمد) ، هزینه های پشتیبانی از مشاغل و مردم (به عنوان مثال هزینه های غلبه بر اپیدمی کوید -19) به طور غیر مستقیم درآمد بودجه را افزایش می دهد و همچنین درآمدی نیز ایجاد نمی کند. سود مستقیم نمی توان کل هزینه بودجه را با درآمد کل بودجه سالانه مقایسه کرد که فرض کنیم افزایش هزینه بودجه باعث افزایش درآمد بودجه به میزان مشخصی شود. اگر از این طریق استدلال می کنید ، سعی کنید بپرسید آیا تعدیل درصد بودجه برای شهر هوشی مین 5٪ افزایش می یابد ، تعداد مطلق حدود 10 میلیارد VND افزایش می یابد ، سپس درآمد بودجه شهر 50،000 میلیارد افزایش می یابد VND با نرخ مربوطه. مشخصاً هیچ دلیلی وجود ندارد ، بنابراین این نظر گمراه کننده است.شما باید هماهنگی و عدالت را به طور کلی درک کنیدوقتی بودجه ملی همیشه در وضعیتی بیش از حد هزینه می شود ، نمی توان گفت که در توزیع بودجه سالانه شهرک ها انصاف مطلق وجود خواهد داشت. عدالت در اینجا ارتباط نزدیکی با هماهنگی دارد. سرمایه در اینجا مقایسه بین شهرک هایی که هزینه زیادی پرداخت می کنند اما اندک دریافت می کنند و تسویه حساب هایی که هزینه کمی دارند اما هزینه های زیادی دریافت می کنند را شامل نمی شود. عدالت در اینجا مربوط به مسئولیت است. هر تسویه حساب با اولویت باید فعالانه درآمد را افزایش دهد تا آنها را با شهرک هایی که هنوز در بهره برداری از درآمد با مشکل روبرو هستند تقسیم کند. جواب نرخ پایین تنظیم بودجه برای شهر هوشی مین معادل نیست. قابل مقایسه با درآمد ، یک مقام شهری در پارلمان شورای شهر اعلام کرد که: “شهر هوشی مین را نمی توان یک گاو شیری دانست که بیش از حد دوشیده باشد.” این یک واکنش مقایسه ای و متناقض در رویکرد فعلی به مسئله هماهنگی و انصاف کلی در توزیع بودجه دولت برای شهرک ها است. این نوع بازی های خیابانی رایج است ، اما آیا مسئولان باید آن را در مجلس بازی کنند؟ هماهنگی و عدالت به طور کلی در الزام متعادل سازی بودجه ملی برای اطمینان از هدف کلی کشور منعکس می شود. – مناطق دور و دور ، حفاظت از مرزهای جزیره و غیره البته لازم است برای برخی از شهرک ها مانند شهر هوشی مین ، هانوی ، اتاق های Hai ، Can Tho و … بودجه بیشتری در نظر گرفته شود تا انگیزه توسعه بیشتر شود. منظور از سرمایه این نیست که منصفانه و عادلانه باشد زیرا استفاده از بودجه باید کارآمد ، اقتصادی و مطابق با قانون بودجه دولت باشد. یک س seriousال جدی باید پرسیده شود و به طور جدی به آن پاسخ داده شود ، چرا استان های فقیری وجود دارند که نمی توانند درآمد کافی برای صرف درآمد داشته باشند ، اما هنوز هم برای ساخت بناهای تاریخی یا کارهای غیر ضروری و لوکس ده ها هزار نفر پول می خواهند؟ تا تریلیون دلار برای استان های مرفه ، سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل گسترده است ، بسیاری از کارهای ناتمام باعث هزاران میلیارد دونگ می شود ، اما آنها همیشه از کمبود سرمایه برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها شکایت دارند.برای استفاده از درآمد باید حداکثر مزایای خاص را ترکیب کنیدصادقانه بگویم ، هوشی مین هرگز سرمایه کافی برای حمل و نقل سرمایه گذاری در منطقه را نداشته است. این به هوشی مین نیاز دارد تا انقلابی بزرگ در برنامه ریزی ، بسیج و استفاده از سرمایه های سرمایه گذاری واقعاً مثر ایجاد کند. نیاز شدید به سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل واقعی است ، اما جاه طلبی بسیار بیشتر از امکانات است ، سرمایه گذاری توزیع می شود ، نمی توان مکانیسم خاصی را که در دست دارد تشویق کرد ، اما فقط برای افزایش درجه تنظیمات با این طرح مبارزه می کند. نرخ 5 increased افزایش می یابد ، شهر هوشی مین بودجه اضافی در حدود 10 تریلیون VND در سال داشته باشد ، از سال 2022 شروع می شود – 2025 برای سرمایه گذاری در ترافیک نمی تواند مشکل را حل کند. پروژه پیشنهادی وزارت حمل و نقل شهر هوشی مین (مطابق ماده 1) ، متوسط ​​سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری برای دوره 2021 – 2025 111 000 میلیارد VND در سال است. بنابراین 10،000 میلیارد VND اضافی در سال به چه معناست؟ نمی توان به سادگی افزایش تنظیم بودجه را در نظر گرفت که شهر هوشی مین باید چندین منبع درآمد را برای بودجه هماهنگ و ترکیب کند. به طور خاص ، سازوکاری که قطعنامه 54/2017 / QH14 با 3 درب برای شهر هوشی مین برای درآمدزایی باز کرده است ، می تواند ده ها تریلیون دونگ را در بودجه اضافی برای سرمایه گذاری حمل و نقل تحریک کند. ارزش بالای قطعنامه 54 موجود است ، اما فقط به طور خاص برای افزایش درآمد کارمندان و افزایش هزینه های خدمات استفاده می شود ، نیازی به مصوبه شورای ملی نیست. از آنجا که مزیت این سازوکار خاص اجرا نشده است ، نخست وزیر از شهر هوشی مین خواست ارزیابی اجرای قطعنامه 54 شورای ملی را بر این اساس انجام دهد تا تصمیمات ، مکانیزم ها و سیاست های خاص تولید درآمد برای بودجه.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *