منابع مالی باید به تحریک و آزادسازی بسیاری از منابع کشور کمک کند


براساس گزارش وزارت دارایی ، راه حل های بسیار انعطاف پذیر سیاست های مالی (مانند معافیت ، کاهش ، تمدید مالیات ، هزینه ها و هزینه ها ، اجاره زمین) برای از بین بردن مشکلات تولید و تجارت استفاده می شود. پشتیبانی به موقع از مشاغل و خانوارها برای غلبه بر مشکلات ناشی از اپیدمی کوید -19. از 31 دسامبر سال 2020 ، مالیات ، اجاره زمین ، هزینه ها و هزینه ها تمدید یا معاف شده و کاهش یافته است. درآمد بودجه دولت برای کل سال به 98 درصد پیش بینی رسید که 184 تریلیون افزایش است. VND در مقایسه با ارزیابی در شورای ملی در اکتبر 2020 ، میزان تحرک در بودجه دولت به 23.9٪ تولید ناخالص داخلی رسید. برای کل دوره 2016 – 2020 ، درآمد کل بودجه دولت به 6.89 میلیون VND رسیده است ، بیش از برنامه تعیین شده ، یک سطح بسیار مثبت در شرایط دشوار درآمد بودجه دولت در سال 2020 ، رشد اقتصادی بسیار پایین تر است. ساختار درآمدهای بودجه دولت پایدارتر است ، سهم درآمدهای داخلی از کل درآمد بودجه دولت از 68 درصد به طور متوسط ​​در دوره 2011-2015 به 85.5 درصد در سال 2020 افزایش می یابد ، سهم درآمدهای نفت خام و درآمد ترازنامه حاصل از فعالیتهای واردات و صادرات از متوسط ​​30٪ در دوره 2011-2015 به حدود 14.2٪ در سال 2020 کاهش یافته است. در طول کنفرانس ، نخست وزیر ارزیابی کرد که بخش مالی نه تنها تکمیل شده است ، مأموریت بیش از حد و ویژه 5 ساله ، که ویژه در سال 2020 است ، اجرای آن حتی عالی تر است. نخست وزیر با بررسی 7 نتیجه برجسته از بخش مالی در سال 2020 ، گفت که بخش مالی وظایف عالی بودجه ای دولت و بودجه را در زمینه دشوار بیماری همه گیر Covid-19 انجام داده است و به طور فعال مشاوره می دهد. سازوکارها و سیاست های بسیاری برای پاسخگویی موثر به Covid-19 ، غلبه بر بلایای طبیعی ، ایجاد ثبات در تولید و تجارت ، ارتقا the بازپرداخت سرمایه های سرمایه گذاری عمومی ، حمایت از اقتصاد وجود دارد. در سال 2021 ، نخست وزیر گفت که جهان در حال تغییر است بسیار پیچیده ، ممکن است نه تنها همه گیر بلکه رقابت بین المللی ، خطر جهانی مالی ، پولی و بحران بدهی عمومی وجود دارد. این موضوعی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بخش مالی تأثیر می گذارد ، هم از نظر درآمد و هزینه های بودجه دولت ، بدهی عمومی و بازار مالی ، اما بیش از هر چیز درآمد بودجه دولت مستقیماً در بخش ها و مناطق تحت تأثیر قرار می گیرد. به این ترتیب ، ما باید تلاش خود را برای نوآوری ، اقدام شدیدتر و م effectivelyثرتر در سال 2021 و پس از آن ، برای تحقق بخشیدن به توسعه یک کشور مرفه و قدرتمند ، با ایجاد بنیادی ادامه دهیم. مبنایی محکم برای دستیابی به اهداف و رهنمودهای استراتژیک برای 5-10 سال آینده. بودجه باید به بیداری و آزادسازی بسیاری از منابع کشور کمک کند ، با این روحیه ، نخست وزیر بخش مالی را برای انجام 9 وظیفه اصلی پیشنهاد کرد. در مرحله اول ، در حالی که به همکاری نزدیک با بانک دولتی و وزارت برنامه ریزی و توسعه ادامه می دهید ، به شعار دولت در سازماندهی همزمان اجرای تصمیمات دولت (قطعنامه های № 01 / NQ-CP و № 02 / NQ-CP) پایبند باشید. سرمایه گذاری ها وزارت صنعت و تجارت به طور فعال و انعطاف پذیر سیاست های مالی و پولی را برای تنظیم سیستم کلان ، اطمینان از ثبات اقتصاد کلان ، کنترل تورم و تعادل اصلی اقتصاد اجرا خواهد کرد. تمرکز بر بازنگری ، اصلاح ، تکمیل مقررات قانونی ، سازوکارها و سیاست ها در زمینه امور مالی – بودجه دولت سوم ، مدیریت خوب درآمدهای بودجه دولت را به خوبی انجام دهید ، جمع آوری مناسب ، کامل و به موقع زمان درآمد را تضمین کنید. افزایش مبارزه با از دست دادن درآمد ، انتقال قیمت ، فرار مالیاتی ، قاچاق ، کلاهبرداری تجاری ، … کاهش بدهی های مالیات معوق در سال 2021 به کمتر از 5 درصد از کل بودجه دولت به دنبال افزایش درآمدهای بودجه دولت حداقل 3٪ در مقایسه با پیش بینی مطابق با مصوبه دولت ، میزان تحرک در بودجه دولت به 15.5٪ از تولید ناخالص داخلی می رسد. چهارم ، هزینه های بودجه دولت را از نزدیک ، اقتصادی و کارآمد مدیریت کنید. کسری بودجه دولت را در حد 4٪ از تولید ناخالص داخلی کنترل کنید و تلاش کنید که کمتر شود پنجم ، تقویت مدیریت قیمت ها و بازارها ، کمک به کنترل تورم ، تثبیت اقتصاد کلان ؛ اجرای خوب راه حل ها برای اطمینان از تقاضا و عرضه کالاهای اساسی ، تثبیت قیمت ها و بازارها ، به ویژه در سال جدید قمری ، در عین حال مدیریت و توزیع موثر در صورت تسکین اضطراری. شش ، توسعه همزمان و ارتقا the کیفیت مالی ، اوراق بهادار ، بازارهای بیمه ، محصولات بیمه ، گسترش کانال های جدید برای توزیع بیمه و تقویت اتصال محصولات بیمه با سایر خدمات مالی دیگر ، منطقه ای و بین المللی ، مطابق با الزامات جدید در وظیفه هفتم ، نخست وزیر گفت که هنوز مشکلی باقی مانده است: تجدید ساختار و برابر سازی شرکت های دولتی. (SOE) ، “بنابراین راه حل امسال” به دلیل مشکلات بازار یا رویه. پرداخت سرمایه های عمومی سرمایه گذاری یک موفقیت بزرگ وزارت برنامه ریزی و سرمایه گذاری ، وزارت دارایی و شهرک ها است ، اما میزان پرداخت ODA وجود دارد ، بنابراین مورد بعدی که باید از آن عبور شود ، برابر سازی شرکت های دولتی است. لازم است بدون معطلی دقیقاً از نقشه راه برای برابر سازی SOE پیروی کنید. هشتم ، ایجاد یک گروه از مسئولان مالی “دلسوز و توانمند” ، مقامات دولتی و کارمندان. ادامه اصلاحات اداری ، نوسازی ، کاهش رویه های اداری ، شرایط تجاری ، ساخت دولت الکترونیکی برای خدمت به مردم و تجارت. آنچه باعث مشکلات و عوارض مردم و مشاغل می شود ، باید تولید را حذف و تسهیل کنیم. در روز نهم ، صنعت مالی همچنان فعالانه در امور مالی بین المللی ادغام می شود. نظارت بر ادغام گسترده ویتنام ، ارزیابی تأثیر به موقع برای تنظیم سیاست ها. در روند ادغام مالی سیاست عملیاتی را پشت سر نگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *