فرودگاه رسما راه اندازی شد ، املاک و مستغلات Long Thanh به افزایش قیمت ادامه خواهد داد؟

[ad_1]

یک سانتی متر زمین!

پروژه فرودگاه بین المللی لانگ تان (دونگ نای) دارای مقیاس 5000 هکتار با ظرفیت طراحی 100 میلیون مسافر و 5 میلیون تن بار در سال است. در زمان تصویب پروژه ، هزینه زمین فقط 300 میلیون VND / سائو بود. چند سال بعد ، این منطقه 10 برابر افزایش یافته است که بالغ بر میلیاردها VND / هکتار زمین است و انتظار می رود با شروع ساخت رسمی پروژه (5 ژانویه) این روند همچنان بیشتر شود.

به طور خاص ، در سال 2018 قیمت زمین فقط از 8 تا 15 میلیون VND / متر مربع متغیر است ، در سال 2019 به 15-30 میلیون VND / متر مربع افزایش می یابد. در ابتدای سال 2020 ، قیمت زمین لنگرگاه شده 18-36 میلیون VND / متر مربع بود و تا زمان راه اندازی رسمی فرودگاه بین المللی لانگ تان ، قیمت زمین نسبت به پایان سال 2019 15-25 درصد افزایش یافته بود. .

هزینه تبلیغات برای بیلبوردهای فروش زمین در بزرگراه 51 ، بخشی در نزدیکی پروژه فرودگاه Long Thanh

همانطور که در منطقه Long Thanh ثبت شده است ، قیمت زمین در شهرداریهای Loc An و Bau Can در حال حاضر بالاترین سطح را در منطقه دارد ، به طور متوسط ​​5-6 میلیارد VND / سائو (در سال 2019 فقط حدود 3.5 میلیارد VND / سائو ) به طور خاص ، زمین دارای یک مکان زیبا ، نزدیک به نمای بزرگ جاده است ، قیمت به 6.5-7 میلیارد VND / سائو افزایش یافته است.

به همین ترتیب ، زمین در محله آن وین ، Binh An ، در اوایل سال 2020 ، با موفقیت 2 میلیارد VND / سائو معامله شد ، اکنون حدود 4 میلیارد VND / ستاره دو برابر شده است. نه کمتر ، در کمون Phuoc Binh قیمت زمین نیز به شدت در حال افزایش است.

خانم NTKN ، خانگی در اینجا ، که با PV مشترک بود ، گفت که در آگوست 2019 ، خانواده او 5 زمین سائو را به قیمت بیش از 5 میلیارد VND فروختند. اما کمتر از 7 ماه بعد (مارس 2020) ، مالک جدید با بیش از 9 میلیارد VND / 5 سائو به دیگران فروخت.

“در گذشته ، زمین اطراف منطقه پروژه فرودگاه Long Thanh علفزار بود ، مزارع خالی از سکنه نبودند ، بنابراین قیمت بسیار ارزان بود ، فقط چند صد هزار VND / متر مربع. از اطلاعات مربوط به این پروژه ، قیمت جدید زمین افزایش یافته است. اکنون که این پروژه راه اندازی شده است ، مشخص نیست که زمین چقدر افزایش می یابد. هر خانواده ای که بتواند زمین را حفظ کند ، یک اینچ زمین محسوب می شود. “

آقای D.XD (ساکن فام وانگ چی ، منطقه 6 ، شهر هوشی مین) ، یک سرمایه گذار باتجربه در املاک و مستغلات ، گفت که قبلاً در Phu Quoc شاهد تب املاک و مستغلات بوده است. ، Cam Ranh هنگام ساخت فرودگاه و بهره برداری از آن. به همین ترتیب ، در Long Thanh ، زمانی که فرودگاه در سال 2025 به بهره برداری رسید ، قیمت املاک و مستغلات در منطقه صدها برابر افزایش می یابد. در زمانی که قیمت هنوز نرم است ، این فرصتی برای سرمایه گذاری در سود بعدی است.

در مورد خانم NTH ، سرمایه گذار دیگری که از زمان راه اندازی رسمی فرودگاه نیز در شهر هوشی مین اقامت دارد ، در زمان آینده املاک و مستغلات در این منطقه هیجان انگیزتر خواهد شد: “با این فرصت ، تصمیم گرفتم به دنبال برخی محصولات برای سرمایه گذاری در جهت به دست آوردن سود درست در تشکیل فرودگاه Long Thanh “، خانم H ..

“سرمایه بریزید” در جای مناسب

به گفته بسیاری از کارشناسان املاک و مستغلات ، با این افزایش ، انتظار می رود قیمت زمین Long Thanh برابر با Thu Duc ، District 9 یا Bien Hoa باشد ، زمانی که فرودگاه بین المللی Long Thanh در فاز 1 فعالیت می کند.

علی رغم نرخ بازده جذاب ، هنوز کارشناسان به سرمایه گذاران هشدار می دهند هنگام تصمیم گیری برای “کاهش پول” برای سرمایه گذاری در پروژه های Long Thanh ، محتاط باشند.

پیش بینی می شود که ساخت رسمی پروژه فرودگاه Long Thanh باعث افزایش قیمت زمین در این منطقه شود.

بر این اساس ، بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند که هنگام شروع پروژه ، پیشرفت در ساخت زیرساخت ها و فاز 1 ساخت ترمینال به سرعت مستقر شود ، به این معنی که قیمت زمین افزایش می یابد. با این حال ، ساخت فرودگاه Long Thanh نیز باید به تأخیر بیفتد و نمی تواند به سرعت مستقر شود. علاوه بر این ، اجرای پروژه های املاک و مستغلات حداقل 3 سال ، 5 سال ، 7 سال یا حتی 10 سال طول می کشد.

با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که صندوق زمین در اطراف فرودگاه فرودگاه Long Thanh در حال حاضر بسیار بزرگ است ، با خرید زمین های کشاورزی ، سرمایه گذاران باید برای کسب سود گشت و گذار نکنند ، اما حداقل باید 3-5 سال سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این ، مشتریان همچنین باید از عوامل قانونی و بازار برای جلوگیری از خطرات استفاده کنند.

به طور خاص ، پروژه های صادر شده توسط توسعه دهندگان معتبر ، یک زیرساخت سرمایه گذاری کاملاً برنامه ریزی شده و کاملاً توسعه یافته و یک چارچوب قانونی مشخص باید در نظر گرفته شود. به طور خاص ، قیمت محصول معقول است یا سیاست های حمایتی زیادی برای کمک به سرمایه گذاران در کاهش هزینه های اولیه سرمایه و بهینه سازی سود هنگام “خروج” از محصول وجود دارد.

کارشناس اقتصادی ، دکتر Vo Tri Thanh تجزیه و تحلیل می کند ، فرودگاه Long Thanh برای سالهای زیادی تاریخ ایده ها و تحقق ایده ها بوده است. این ایده 26 ، 27 سال پیش بود ، اما تاکنون فقط تحقق یافته است.

“مفهوم توسعه درست است ، اما عوامل زیادی برای دستیابی به این هدف لازم است. از نظر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات Long Thanh بسیار جذاب است. با این حال ، این یک مشکل بسیار بزرگ است که مستلزم مشارکت استان ، دولت مرکزی و بنگاههای بزرگ است. علاوه بر این ، برای محدود کردن خطرات ، مردم باید مراقب باشند ، به دقت قانونی بودن توطئه ها یا پروژه های فروش آزاد را بررسی کنند تا از “از دست دادن پول” جلوگیری کنند ، این متخصص تأیید کرد.

خانم Pham Ngoc Thien Thanh ، معاون مشاور تحقیقات و توسعه بازار (CBRE) ، همچنین گفت که پروژه های زیادی در Long Thanh وجود دارد که اندازه آنها از چند ده تا چند صد هکتار است و شروع به آشکار شدن دارند. که در آن بیش از 90٪ از مشتریانی که این منطقه را خریداری می کنند سرمایه گذاران شهر هوشی مین هستند. با این حال ، اگر دلالان بیش از حد درگیر شوند ، تب آسان است ، همانطور که در منطقه 9 ، منطقه بین چاه (شهر هوشی مین) اتفاق افتاد.

بر طبق صحبت او فام نگوک تین Thanh ، برای جلوگیری از تب مجازی ، نیاز به مداخله سریع مقامات محلی دارد ، به ویژه اطلاعات برنامه ریزی باید روشن باشد. اطلاعات مربوط به ساخت زیرساخت های جاده ای ، فرودگاه ها ، پروژه های توسعه اقتصادی … باید شفاف ، دقیق و دارای یک نقشه راه مشخص باشد که مردم بتوانند به راحتی آن را درک کنند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *