فرودگاه رسما راه اندازی شد ، املاک و مستغلات Long Thanh به افزایش قیمت ادامه خواهد داد؟


یک سانتی متر زمین!

پروژه فرودگاه بین المللی لانگ تان (دونگ نای) دارای مقیاس 5000 هکتار با ظرفیت طراحی 100 میلیون مسافر و 5 میلیون تن بار در سال است. در زمان تصویب پروژه ، هزینه زمین فقط 300 میلیون VND / سائو بود. چند سال بعد ، این منطقه 10 برابر افزایش یافته است که بالغ بر میلیاردها VND / هکتار زمین است و انتظار می رود با شروع ساخت رسمی پروژه (5 ژانویه) این روند همچنان بیشتر شود.

به طور خاص ، در سال 2018 قیمت زمین فقط از 8 تا 15 میلیون VND / متر مربع متغیر است ، در سال 2019 به 15-30 میلیون VND / متر مربع افزایش می یابد. در ابتدای سال 2020 ، قیمت زمین لنگرگاه شده 18-36 میلیون VND / متر مربع بود و تا زمان راه اندازی رسمی فرودگاه بین المللی لانگ تان ، قیمت زمین نسبت به پایان سال 2019 15-25 درصد افزایش یافته بود. .

هزینه تبلیغات برای بیلبوردهای فروش زمین در بزرگراه 51 ، بخشی در نزدیکی پروژه فرودگاه Long Thanh

همانطور که در منطقه Long Thanh ثبت شده است ، قیمت زمین در شهرداریهای Loc An و Bau Can در حال حاضر بالاترین سطح را در منطقه دارد ، به طور متوسط ​​5-6 میلیارد VND / سائو (در سال 2019 فقط حدود 3.5 میلیارد VND / سائو ) به طور خاص ، زمین دارای یک مکان زیبا ، نزدیک به نمای بزرگ جاده است ، قیمت به 6.5-7 میلیارد VND / سائو افزایش یافته است.

به همین ترتیب ، زمین در محله آن وین ، Binh An ، در اوایل سال 2020 ، با موفقیت 2 میلیارد VND / سائو معامله شد ، اکنون حدود 4 میلیارد VND / ستاره دو برابر شده است. نه کمتر ، در کمون Phuoc Binh قیمت زمین نیز به شدت در حال افزایش است.

خانم NTKN ، خانگی در اینجا ، که با PV مشترک بود ، گفت که در آگوست 2019 ، خانواده او 5 زمین سائو را به قیمت بیش از 5 میلیارد VND فروختند. اما کمتر از 7 ماه بعد (مارس 2020) ، مالک جدید با بیش از 9 میلیارد VND / 5 سائو به دیگران فروخت.

“در گذشته ، زمین اطراف منطقه پروژه فرودگاه Long Thanh علفزار بود ، مزارع خالی از سکنه نبودند ، بنابراین قیمت بسیار ارزان بود ، فقط چند صد هزار VND / متر مربع. از اطلاعات مربوط به این پروژه ، قیمت جدید زمین افزایش یافته است. اکنون که این پروژه راه اندازی شده است ، مشخص نیست که زمین چقدر افزایش می یابد. هر خانواده ای که بتواند زمین را حفظ کند ، یک اینچ زمین محسوب می شود. “

آقای D.XD (ساکن فام وانگ چی ، منطقه 6 ، شهر هوشی مین) ، یک سرمایه گذار باتجربه در املاک و مستغلات ، گفت که قبلاً در Phu Quoc شاهد تب املاک و مستغلات بوده است. ، Cam Ranh هنگام ساخت فرودگاه و بهره برداری از آن. به همین ترتیب ، در Long Thanh ، زمانی که فرودگاه در سال 2025 به بهره برداری رسید ، قیمت املاک و مستغلات در منطقه صدها برابر افزایش می یابد. در زمانی که قیمت هنوز نرم است ، این فرصتی برای سرمایه گذاری در سود بعدی است.

در مورد خانم NTH ، سرمایه گذار دیگری که از زمان راه اندازی رسمی فرودگاه نیز در شهر هوشی مین اقامت دارد ، در زمان آینده املاک و مستغلات در این منطقه هیجان انگیزتر خواهد شد: “با این فرصت ، تصمیم گرفتم به دنبال برخی محصولات برای سرمایه گذاری در جهت به دست آوردن سود درست در تشکیل فرودگاه Long Thanh “، خانم H ..

“سرمایه بریزید” در جای مناسب

به گفته بسیاری از کارشناسان املاک و مستغلات ، با این افزایش ، انتظار می رود قیمت زمین Long Thanh برابر با Thu Duc ، District 9 یا Bien Hoa باشد ، زمانی که فرودگاه بین المللی Long Thanh در فاز 1 فعالیت می کند.

علی رغم نرخ بازده جذاب ، هنوز کارشناسان به سرمایه گذاران هشدار می دهند هنگام تصمیم گیری برای “کاهش پول” برای سرمایه گذاری در پروژه های Long Thanh ، محتاط باشند.

پیش بینی می شود که ساخت رسمی پروژه فرودگاه Long Thanh باعث افزایش قیمت زمین در این منطقه شود.

بر این اساس ، بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند که هنگام شروع پروژه ، پیشرفت در ساخت زیرساخت ها و فاز 1 ساخت ترمینال به سرعت مستقر شود ، به این معنی که قیمت زمین افزایش می یابد. با این حال ، ساخت فرودگاه Long Thanh نیز باید به تأخیر بیفتد و نمی تواند به سرعت مستقر شود. علاوه بر این ، اجرای پروژه های املاک و مستغلات حداقل 3 سال ، 5 سال ، 7 سال یا حتی 10 سال طول می کشد.

با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که صندوق زمین در اطراف فرودگاه فرودگاه Long Thanh در حال حاضر بسیار بزرگ است ، با خرید زمین های کشاورزی ، سرمایه گذاران باید برای کسب سود گشت و گذار نکنند ، اما حداقل باید 3-5 سال سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این ، مشتریان همچنین باید از عوامل قانونی و بازار برای جلوگیری از خطرات استفاده کنند.

به طور خاص ، پروژه های صادر شده توسط توسعه دهندگان معتبر ، یک زیرساخت سرمایه گذاری کاملاً برنامه ریزی شده و کاملاً توسعه یافته و یک چارچوب قانونی مشخص باید در نظر گرفته شود. به طور خاص ، قیمت محصول معقول است یا سیاست های حمایتی زیادی برای کمک به سرمایه گذاران در کاهش هزینه های اولیه سرمایه و بهینه سازی سود هنگام “خروج” از محصول وجود دارد.

کارشناس اقتصادی ، دکتر Vo Tri Thanh تجزیه و تحلیل می کند ، فرودگاه Long Thanh برای سالهای زیادی تاریخ ایده ها و تحقق ایده ها بوده است. این ایده 26 ، 27 سال پیش بود ، اما تاکنون فقط تحقق یافته است.

“مفهوم توسعه درست است ، اما عوامل زیادی برای دستیابی به این هدف لازم است. از نظر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات Long Thanh بسیار جذاب است. با این حال ، این یک مشکل بسیار بزرگ است که مستلزم مشارکت استان ، دولت مرکزی و بنگاههای بزرگ است. علاوه بر این ، برای محدود کردن خطرات ، مردم باید مراقب باشند ، به دقت قانونی بودن توطئه ها یا پروژه های فروش آزاد را بررسی کنند تا از “از دست دادن پول” جلوگیری کنند ، این متخصص تأیید کرد.

خانم Pham Ngoc Thien Thanh ، معاون مشاور تحقیقات و توسعه بازار (CBRE) ، همچنین گفت که پروژه های زیادی در Long Thanh وجود دارد که اندازه آنها از چند ده تا چند صد هکتار است و شروع به آشکار شدن دارند. که در آن بیش از 90٪ از مشتریانی که این منطقه را خریداری می کنند سرمایه گذاران شهر هوشی مین هستند. با این حال ، اگر دلالان بیش از حد درگیر شوند ، تب آسان است ، همانطور که در منطقه 9 ، منطقه بین چاه (شهر هوشی مین) اتفاق افتاد.

بر طبق صحبت او فام نگوک تین Thanh ، برای جلوگیری از تب مجازی ، نیاز به مداخله سریع مقامات محلی دارد ، به ویژه اطلاعات برنامه ریزی باید روشن باشد. اطلاعات مربوط به ساخت زیرساخت های جاده ای ، فرودگاه ها ، پروژه های توسعه اقتصادی … باید شفاف ، دقیق و دارای یک نقشه راه مشخص باشد که مردم بتوانند به راحتی آن را درک کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *