ضربه ای محکم در هوا


فرودگاه به طرز شگفت آوری خالی است

بیشتر اوقات ، زمانی که ظهور Covid-19 در کشور ما دقیقاً در زمانی انجام می شد که شرکت های هواپیمایی پس از کنترل اپیدمی داخلی در آستانه بهبود بودند. این باعث نارضایتی بیشتر شرکت های هواپیمایی شده است ، زیرا مجموعه ای از برنامه ها برای افزایش پروازها ، افزایش صندلی ها و باز کردن مسیرهای داخلی بیشتر ورشکسته شده است. اخیراً ، چهارمین شیوع اپیدمی کوید -19 درست در فصل تعطیلات 30 آوریل – 1 مه رخ داده است. تأثیر این شیوع تقریباً بلافاصله ایجاد شد.

مسافران در فرودگاه بین المللی Noi Bai سوار هواپیما می شوند. عکس: Pham Hung

آمارهای فرودگاه بین المللی نوئی بای نشان می دهد که بلافاصله پس از پایان تعطیلات تعداد مسافران عبوری از این فرودگاه به طرز چشمگیری کاهش یافته است. به طور خاص ، به طور متوسط ​​6 روز پس از پایان تعطیلات ، حجم پروازهای داخلی در فرودگاه بین المللی نوئی بای فقط از 210 پرواز در روز با حدود 22000 مسافر پشتیبانی می کند. به طور خاص ، فقط در تاریخ 8 مه ، فرودگاه نوئی بای فقط 160 پرواز پرواز و برخاست با تقریباً 17000 مسافر داشته است. در تاریخ 9 مه ، این فرودگاه فقط پذیرای تقریباً 22000 مسافر است.

در مقایسه با میانگین تعداد حدود 420 پرواز در روز و نزدیک به 64000 مسافر در روز در اوج فصل تعطیلات در تاریخ 30 آوریل و 1 مه ، می توان مشاهده کرد که تعداد مسافران عبوری از فرودگاه Noi Bai به شدت کاهش یافته است. حتی پس از تعطیلات ، تعداد مسافران فقط نیمی از روز عادی است که فرودگاه Noi Bai در روزهای هفته گذشته پذیرایی می کند (حدود 50،000 مسافر در روز). به همین ترتیب ، در فرودگاه بین المللی Tan Son Nat در روزهای اخیر نیز به طور غیر منتظره خلوت شده است. دیگر هیچ تصویر شلوغی وجود ندارد ، مسافران “مار اژدهایی در ابرها بلند می شوند” و پروازها می پرند ، به مناسبت 30 آوریل – 1 مه ، اما در عوض یک صحنه خالی از منطقه چک به غربالگری امنیت وجود دارد. مناطق ورود به سیستم هواپیمایی مملو از افراد برای ورود نبوده است ، زیرا برخی از مسافران از زمان ماندن در خانه اعلامیه و اعلامیه پزشکی آنلاین کرده بودند. در همین حال ، منطقه بررسی امنیتی تقریباً هیچ صف ندارد زیرا در هر نوبت فقط حدود 10-20 مسافر وجود دارد.
تخمین زده می شود که تعداد مسافران عبوری از فرودگاه Tan Son Nhat امروز 20-30 برابر کمتر از اوج تعطیلات قبلی باشد. دلیل اصلی همچنان عود بیماری همه گیر کوید -19 است. یک حرکت جدید از زمان ظهور Covid-19 ، این چهارمین شیوع بیماری در ویتنام بوده است. تأثیر اپیدمی در صنعت هواپیمایی غیرقابل انکار است ، اگرچه هنوز هیچ شرکت هواپیمایی میزان مشخصی از خسارت را اعلام نکرده است. با این حال ، در مقایسه با سه شیوع قبلی ، پاسخ شرکت های هواپیمایی به این بیماری در آخرین شیوع به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این واقعیت این است که شرکت های هواپیمایی همزمان با بحران اپیدمی هزینه ها را به طور همزمان افزایش می دهند.
به طور خاص ، خطوط هوایی ویتنام ، خطوط هوایی پاسیفیک ، واسکو و بامبو ایرویز تصمیم گرفته اند از 9 مه هزینه های مدیریت سیستم را افزایش دهند. در آن خطوط هوایی ویتنام ، خطوط هوایی پاسیفیک و واسکو هزینه سیستم را از 350،000 به 450،000 VND / way (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) افزایش دادند ، معادل افزایش 100،000 VND / way نسبت به آوریل 2021. این هزینه برای همه گروه های کرایه و همه داخلی اعمال خواهد شد پروازها انجام می شود. بامبو ایرویز هزینه 370،000 VND تا 460،000 VND را اعمال می کند ، افزایش 90،000 VND به ازای هزینه. برای مشتریان خرده فروشی 90،000 VND / راه از 320،000 به 410،000 VND افزایش یافته است. شرکت های هواپیمایی توضیح دادند که افزایش هزینه های مدیریت سیستم ، همانطور که در بالا ذکر شد ، برای انطباق با بازار فعلی است. در عین حال ، به شرکت هواپیمایی کمک می کند تا کیفیت خدمات را بهبود بخشد ، به ویژه سیستم بلیط بهتر کار می کند. با ارزیابی این حرکت غیرمنتظره شرکت های هواپیمایی ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این تغییر در استراتژی شرکت های هواپیمایی برای مقابله با بیماری همه گیر است. با این حال ، این استراتژی ممکن است خطرات کاملا غیرقابل پیش بینی داشته باشد.استراتژی “متقابل” یا “شمشیر دو لبه”؟دکتر نگوین هو دوک ، کارشناس حمل و نقل ، در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی و شهری ، گفت که کاملاً طبیعی است که شرکت های هواپیمایی استراتژی های خود را برای مقابله با ظهور مجدد Covid-19 تغییر دهند. “در شرایط دشوار فعلی ، ضروری است که شرکت های هواپیمایی بتوانند خود را نجات دهند. در روند نجات ، هر استراتژی ای که شرکت های هواپیمایی در نظر بگیرند ، احتمال موفقیت و خطر شکست وجود دارد. اما آنها هنوز هم باید تلاش کنند ، زیرا اگر آنها از شکست می ترسند و کاری انجام نمی دهند ، از این هم بدتر است. “به گفته این متخصص ترافیک ، در این مورد مشکل باید در 2 مورد شناسایی شود. این کارشناس هواپیمایی گفت: در حال حاضر خطوط هوایی در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند. حتی برخی از شرکت های هواپیمایی با ورشکستگی روبرو هستند. و اگر یک شرکت هواپیمایی ورشکست شود ، مسافران نیز متضرر می شوند. بنابراین ، این زمانی است که هر دو طرف برای همزیستی به یکدیگر کمک می کنند. نگوین هو دوک ، اضافه کرد که در این مورد لازم است که مکانیسم بازار تصمیم بگیرد. یعنی اگر مسافران افزایش قیمت را بپذیرند و به استفاده از خدمات ادامه دهند ، آنها ادامه می دهند ، در غیر این صورت ، شرکت های هواپیمایی باید متوقف شوند گزینه های دیگر ، که کاملا طبیعی است.

در همین حال ، دانشیار دکتر نگو تری لانگ – مدیر سابق انستیتوی تحقیقات بازار قیمت ، وزارت دارایی ، هشدار داد که افزایش هزینه های شرکت های هواپیمایی در برابر شیوع بیماری می تواند “چاقو” باشد. دو زبان. “این راهی برای افزایش درآمد شرکت های هواپیمایی برای جبران خسارت ناشی از همه گیر است. انجام این کار طولانی مدت نیست ، بلکه فقط به دنبال فواید فوری است “- اظهار داشت دانشیار دکتر Ngo Tri Long. این کارشناس اقتصادی گفت: حرکت جدید ایرلاین ها می تواند کاملاً بر روانشناسی و واکنش مردم تأثیر منفی بگذارد.

“مشاغل همیشه درآمد حاصل از خدمات خود را افزایش می دهند و مصرف کنندگان همیشه می خواهند از خدمات کمترین قیمت ممکن استفاده کنند. این عقل سلیم است. مسئله در اینجا این است که شرکت های هواپیمایی باید به طور واضح آنچه را که ترغیب می شوند برای مسافران توضیح دهند. اگر می خواهیم کیفیت خدمات مسافر را بهبود ببخشیم ، باید به آنها نشان دهیم که کیفیت با جزئیات چگونه افزایش می یابد ، اما به طور کلی نمی توانیم فقط آن را بیان کنیم. دکتر نگو تری لانگ گفت.

“در مواجهه با اثرات منفی اپیدمی کوید -19 ، شرکت های هواپیمایی در تلاشند تا راه های فرار را پیدا کنند. اخیراً ، یک شرکت هواپیمایی در کره وجود دارد که دیگر پروازهای داخلی را سازمان نمی دهد. آب در آسمان ، اطراف قلمرو بین المللی و سپس افزایش می یابد بازگشت به همان مکان. اصلی این است که چگونه مهمان داشته باشیم و هنوز بازدید کننده داشته باشیم. “- کارشناس ترافیک – دکتر نگوین هو دوک



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *