انگیزه بزرگی برای اقتصاد کشور

[ad_1]

از بزرگراه اول

در پایان نوامبر 2017 ، در جلسه چهارم ، چهاردهمین مجلس شورای ملی قطعنامه ای را در مورد سیاست سرمایه گذاری پروژه برای ساخت تعدادی از بخش های بزرگراه شمال-جنوب در دوره 2017-2020 تصویب کرد. ، با 3 پروژه اجزای بزرگراه شمالی-جنوبی ، از جمله بخش مای پسر – بزرگراه 45 ، بخش Vinh Hao – Phan Thiet و بخش Phan Thiet – Dau Giay ، به طور همزمان شروع به ساخت اولین محور بین ویتنامی ویتنام در محور بالا به تدریج تشکیل می دهد. با بازگشت به تاریخ بیش از دو دهه پیش ، سال 1998 مرحله ویژه ای برای صنعت حمل و نقل در نظر گرفته شد که اولین راه سریع ویتنام ، Phap Van-Cau Gie راه اندازی شد (در آن زمان جاده محسوب نمی شد). تا سال 2002 ، زمانی که پروژه تکمیل و به بهره برداری رسید ، وزارت حمل و نقل تصمیم 2047/2002 / QD-BGTVT را صادر کرد که در آن مسیر Phap Van – Cau Gie “جاده سریع” نامیده می شد.
توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ارتقا of تجارت و توسعه اقتصادی کمک می کند. عکس: Pham Hung
در سال 2013 ، پیشنهاد به روزرسانی جاده Phap Van – Cau Gie به بزرگراه تصویب شد. تاکنون ، مسیر Phap Van – Cau Gie هنوز اولین پایگاه بزرگراه بلغارستان محسوب می شود. در جلسه خلاصه کار در سال 2020 ، دوره 2016 – 2020 و اجرای برنامه برای سال 2021 ، وظایف اصلی برای دوره 2021 – 2025 بخش حمل و نقل ، اعلام شده توسط وزارت حمل و نقل ، از دسامبر سال 2020. 1163 کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است. به طور خاص ، فقط برای دوره 2011-2020 ، 1074 کیلومتر بزرگراه تکمیل شد. بنابراین ، از زمانی که بزرگراه Phap Van-Cau Gie به طول 32.3 کیلومتر در سال 2002 به بهره برداری رسید ، سیستم بزرگراه ویتنام در دو دهه گذشته دستیابی به موفقیت سریع داشته است. به ویژه ، تولد ابر پروژه بزرگراه شمال و جنوب مهمترین سنگ بنای اصلی است. در 21 ژانویه 2010 ، نخست وزیر تصمیم 140 / QD-TTg را تصویب کرد که نقشه راه دقیق را تصویب می کند. بزرگراه شمال-جنوب در شرق ، از هانوی به Can Tho متصل می شود ، با کل سرمایه گذاری بیش از 300،000 میلیارد VND. این بزرگراه حدود 1811 کیلومتر طول دارد که شامل 16 بخش ، 4 تا 8 خط با نقشه راه ساخت تا سال 2030 است.

در سال 2016 ، طرح توسعه شبکه پرسرعت ویتنام تا سال 2020 و جهت گیری ها تا سال 2030 برای ایجاد شبکه ای از بزرگراه های ویتنام ، متشکل از 21 مسیر با طول کلی 6411 کیلومتر ، توسط نخست وزیر تصویب شد. در جلسه چهارم ، چهاردهمین مجلس شورای ملی قطعنامه /201 52/2017 / QH14 را در مورد سیاست سرمایه گذاری پروژه برای ساخت تعدادی از بخش های بزرگراه شمال-جنوب در دوره 2017-2020 تصویب کرد.

در آینده نزدیک برای سرمایه گذاری 11 پروژه م componentلفه با طول کلی 654 کیلومتر ، عبور از 13 استان با کل سرمایه گذاری حدود 118 716 میلیارد VND ، که 3 پروژه با سرمایه حاصل از اوراق قرضه دولتی ، 8 پروژه سرمایه گذاری شده است. سرمایه گذاری در قالب PPP. یک مزیت استثنایی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی و شهری ، دکتر ترافیک نگوین هو دوک – با سالها تجربه به عنوان مشاور ارشد آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) گفت که زیرساخت های حمل و نقل همیشه یک نیروی محرکه اصلی برای توسعه اقتصادی هر کشور است. در مقایسه با سایر جاده های عادی مانند بزرگراه های ملی ، بزرگراه های استانی … ، بزرگراه ها دارای مزایای استثنایی هستند ، کمک به حرکت سریعتر اتومبیل ها ، صرفه جویی در مصرف سوخت ، زمان سفر ، کاهش ازدحام. .. دانشیار دکتر Ngo Tri Long – کارشناس اقتصادی تأیید کرد که بزرگراه شمال-جنوب به دلیل دسترسی متنوع به سایتهای مورد استفاده ، ستون فقرات شبکه حمل و نقل ملی خواهد بود. سیستم جاده ویتنام یک محور طولی با بزرگراه 1 تشکیل داده است. علاوه بر این ، جاده های شعاعی که از شرق به غرب می روند نیز نسبتاً کامل هستند. با این حال ، از آنجا که ترافیک در بزرگراه 1 متفاوت است ، مردم در هر دو طرف زندگی می کنند ، بنابراین سرعت کار همراه با توسعه اقتصادی ، رشد سریع وسایل نقلیه کم است. حمل و نقل ، فشار بر ترافیک افزایش می یابد.
وضعیت فعلی این جاده قابل ارتقا و گسترش نیست ، زیرا این امر بر معیشت مردم ، حجم پاکسازی سایت ، هزینه های بالای سرمایه گذاری و بازده پایین تأثیر می گذارد. دانشیار دکتر Ngo Tri Long گفت: “ظهور شاهراه سریع السیر شمال و جنوب با استانداردهای جاده ای با کیفیت بالا بر این محدودیت شبکه راه فعلی غلبه خواهد کرد.” بنابراین ، در حدود دو سال دیگر ، زمانی که پروژه بزرگراه شمال-جنوب در 654 کیلومتری ساخت و ساز را به اتمام می رساند ، ویتنام بهترین راه عبور سریع را از طریق بسیاری از شهرک ها ، در امتداد کشور ، به خوبی متصل می کند. بندرها و فرودگاه های بسیار بزرگ از شمال به جنوب.

به طور خاص ، این بزرگراه همچنین به بسیاری از بزرگراه ها و مناطق اطراف بزرگراه متصل است و مناطق ممکن است برنامه ریزی مناطق اقتصادی و پارک های صنعتی را بر اساس مزایای جاده در نظر بگیرند. بزرگراه های توسعه اقتصادی ، ایجاد منابع شغلی. نگوین وانگ وزیر حمل و نقل گفت: “در طولانی مدت ، بزرگراه شمال و جنوب تأثیر عمده ای در تغییر ساختار اقتصادی شهرک ها خواهد داشت.”

“در 5 حالت حمل و نقل فعلی ، از جمله: راه آهن ، جاده ، دریا ، هوا ، آبراه های داخلی ، سهم کالاهای موجود در جاده ها بیش از 70٪ ، تعداد مسافران بیش از 90 است. بنابراین ، توسعه بزرگراه یک واقعیت عینی است ، علاوه بر این بزرگراه شمال-جنوب ، موازی با بزرگراه ملی 1 موجود ، با بهبود سرعت ترافیک ، به آزادسازی این خط کمک می کند. تضمین ، اطمینان از ایمنی ترافیک ، توسعه فضای شهری. “- معاون وزیر حمل و نقل Le Dinh Tho



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *